Besalú, 5 y 6 oct. 2019

logo liberisliber.com
contacto / boletín
ca es en

LIBROS

El principi de tot - Libros

*** Hay versión en castellano

Aquest jove de pantalons estrafolaris sembla que té ganes de fer-se el misteriós; fa hores que els veïns d’un bloc de pisos el veuen donar voltes a l’illa de cases sense cap objectiu aparent. Quan porta fetes un centenar de voltes, l’expectació arriba a ser extraordinària, fins al punt que tothom s’acaba sentint empès a seguir-lo. És una innocentada o un projecte calculat? I on ha anat a parar, finalment, aquest xicot?

A vegades, un gest insòlit i aparentment irrellevant de llibertat individual pot arribar a generar un esclat d’alegria col·lectiva. Manuel de Pedrolo, un dels autors més importants que la llengua catalana ha llegat a la cultura europea, va reflexionar sobre els límits de la llibertat en un bon nombre de textos,com ara Violació de límits (recull que contenia originalment El principi de tot, publicat el 1957) o la tetralogia La terra prohibida (reeditada per Comanegra)

LIBRO GANADOR DEL PREMIO LIBERISLIBER XIC IMAGO 2018

Valoración del jurado (extracto)

Otorgamos el Premio Liberisliber Xic Imago a Comanegra por el libro El principi de tot, de Manuel de Pedrolo por buscar caminos para acercar una literatura considerada de adultos a los más jóvenes sin edulcorantes ni cortes innecesarios y añadiendo un ritmo visual a través de la interpretación del ilustrador Pep Boatella. Una versión que permite al joven lector convertirse en espectador, a través de los diferentes planos cinematográficos que añaden movimiento a este cuento corto y de poca acción.

- Mariona Masgrau i Karo Kunde

PREGUNTA POR SUS DERECHOS DE PUBLICACIóN: Comanegra

Actividades relacionadas con este libro:

imatge de Premios Liberisliber 2018 > Cuando se resuelve el gran misterio

Entrega de premios. Premios Liberisliber 2018 > Cuando se resuelve el gran misterio

Cómo ya es tradición, la noche del sábado se sabrá cuáles son los libros maravillosos que por su calidad y heterodoxia ganarán el Premio Liberisliber Xic Imago, el Premio Liberisliber Xic Textus, el Premio Liberisliber Pensa, el Premio Liberisliber Lira y el Premio Liberisliber de Narrativa. ¡Se admiten apuestas!

  • rellotge...
  • atencio... Sólo con reserva previa.