La seducció del minotaure - Llibres
- Anaïs Nin (autora)
Ferran Ràfols Gesa (traducció) - 170 p.
- català
Anaïs Nin, nascuda a Neuilly-sur-Seine el 1903, de ben petita inicià una itinerància vital que la va dur de Barcelona a Cuba, Nova York, París i Mèxic —procés que li provocà un desarrelament geogràfic i lingüístic. Va fer amistat amb Antonin Artaud i l’escriptor-amant Henry Miller, que va esperonar-la en les fases inicials de la seva escriptura. Les novel·les Una espia a la casa de l’amor (LaBreu, 2011) i La seducció del Minotaure (LaBreu, 2016) van ser publicades entre 1940 i 1960 als Estats Units. Amb la publicació dels seus dietaris a la dècada dels seixanta li van arribar el reconeixement literari i la fama. Morí el 1977 a Los Angeles. Amb una gran habilitat per escollir el detall, Nin ens endinsa en atmosferes de somni mesclades amb incisives observacions sobre l’experiència humana, ja sigui explorant el patiment, els rastres de la memòria o els despertars de la consciència artística. Amb un estil d’escriptura laberíntica, Nin destil·la històries obscures i en fa un ritual d’introspecció bell i poètic.
La Lillian és una cantant de jazz que viatja a l’exòtica illa de Golconda, contractada per actuar en un hotel durant tres mesos tropicals. Fuig del seu passat i vol emprendre nous camins, trobar un nou compàs per escapar d’ella mateixa. L’esplendorosa natura i les persones que hi troba desperten el desig d’evasió i la necessitat, fins i tot física, d’absorbir la vida amb tots els sentits. A través de panoràmiques personalíssimes i la fluïdesa dels seus pensaments, intuïm un passat que condiciona la seva manera de mirar, pensar i actuar. I és que la Lillian, com Anaïs Nin, no és una dona gens convencional, sinó rica en matisos, seductora i seduïda. En tot moment està oberta a noves experiències que l’ajudin, tot i no cercar-ho, a conèixer-se millor ella mateixa, els seus propis límits i els seus anhels. Temes tant universals com l’amor, l’amistat profunda, i sobretot la recerca de la felicitat tractats calidoscòpicament. Ens capbussem en el cor d’un mite, el de la Lillian/Nin, que segueix el principi segons el qual “no veiem les coses com són, sinó tal i com som nosaltres mateixos”.
Activitats relacionades amb aquest llibre (La seducció del minotaure):
Presentacions. Teresa Florit, Ferran Ràfols i Ester Andorrà > "La seducció del minotaure" d'Anaïs Nin
L'especialista (Teresa Florit), el traductor (Ferran Ràfols) i l'editora (Ester Andorrà), portaran (i comentaran) una bona notícia sota el braç: la nova traducció d'Anaïs Nin, La [...]
liberisliber a les xarxes socials